האוכלוסייה והרכבה
ראינו כי במהלך ההיסטוריה הארוכה של הכפר עברה האוכלוסיה תנודות רבות , הקשורות במידה רבה במצב פוליטי וניתן לאמר כי בתנודות הללו בנוסף למיקום הכפר השפיע באופן שלילי על האולוסיה ומספרה , ולהלן טבלה המראה את השינויים במספר התושבים בשנים נבחרות:
1840 | 650 |
1922 | 731 |
1931
| 755 |
1945 | 1090 |
8.11.1948
מלחמת העצמאות | 657 |
19.11.1948
העברת תושבי ברעם לג'יש | 1600 |
1990 | 1800
|
2014 | 3000 |
עיון בטבלה מלמד כי מאז קום המדינה ועד היום לא חל גידול משמעותי במספר התושבים והדבר נובע בעיקר מהגירת הצעירים למרכז הארץ או לחו"ל ,אחוז הריבוי הטבעי בכפר הינו 2.2% בשנה וזה אחוז נמוך בהשוואה למגזר הערבי בכלל והסיבה לכך הינה הגירת הצעירים כאמור שהם בגיל הפריון .
בכפר גרים שלוש עדות נוצרים מארונים (55%) , נוצרים קתולים (10%) ומוסלמים (35%) .
חשוב לציין כי כ50% מכלל התושבים הינם פליטים פנימיים , כוונתי לתושבי הכפרים ברעם , קדיתא , סעסע ועקברה .
המקומות הקדושיםבכפר נמצאים מקומות קדושים לשלושת הדתות :
מקומות קדושים לנוצרים
בכפר נמצאים שתי כנסיות לעדה המארונית שהיא העדה הגדולה (כ 55% ) , כמו כן נמצא מנזר מרוני וכנסייה כתולית על שם סנט בוטרוס ובולוס ולפי המסורת משפחתו של בולוס הקדוש גרה בגוש – חלב , בני העדה הכתולית מהווים כ 10% מהתושבים .
מקומות קדושים למוסלמים
בכפר נמצא מסגד עתיק מהמאה ה שמינית , כמו כן נמצאים שני קברי צדיקים בסמוך לכפר , רוב בני העדה הםפליטים מהכפרים הסמוכים ומהווים כ 35% מהתושבים .
מקומות קדושים ליהודים
במרומי הכפר וממזרח לו נמצאים שרידי שני בתי כנסת יהודיים , כמו כן נמצא קברי קדושים וחכמים כגון שמעיה ואבטליון .
תעסוקה, מקורות פרנסה
ככל ישובי הספר הצפונים , סובל הכפר ממחסור במקורות הפרנסה , הריחוק מהערים הגדולות וממרכזי התעשייה מקשה על האוכלוסייה .
25% מהתושבים עוסקים בחקלאות מודרנית אשר באה במקום החקלאות המסורתית, עיקר הגידול החקלאי הוא תפוח עץ ונשירים למיניהם .
45% מהתושבים עוסקים בענפי השירותים למיניהם , פקידות הוראה ובניה .
20% מהתושבים עובדים בתעשייה לענפיה השונים , טקסטיל , מתכת וכו' .